Om het belang van mediaopvoeding onder de aandacht te brengen bij ouders en (professionele) opvoeders, heeft het Netwerk Mediawijsheid in 2019 voor de achtste keer de Media Ukkie Dagen georganiseerd. Tijdens deze campagne ligt de focus op jonge kinderen van 0 t/m 6 jaar, hun ouders en (professionele) opvoeders. Met de campagne wil het Netwerk Mediawijsheid hen bewust maken van de vele kennis die er al is op het gebied van mediaopvoeding en concrete handvatten bieden om hier thuis mee aan de slag te gaan. Elk jaar spelen de netwerkpartners van het Netwerk Mediawijsheid een belangrijke rol in de campagne door het organiseren van activiteiten en door het gezamenlijk uitdragen van de campagneboodschap.

Over het Netwerk Mediawijsheid

Netwerk Mediawijsheid

Netwerk Mediawijsheid is in 2008 als project opgericht op initiatief van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Bij het netwerk zijn meer dan 1000 organisaties, bedrijven, zelfstandig professionals en instellingen aangesloten, allen actief op het gebied van mediawijsheid. Denk aan ict-bedrijven, bibliotheken, culturele instellingen, mediacoaches, lesmateriaalontwikkelaars, uitgeverijen, onderzoeksinstituten, mediaproducenten en -platformen, onderwijsinstellingen en zorg- en welzijnsorganisaties. Onze gezamenlijke missie: Nederland mediawijs. Netwerk Mediawijsheid vervult daarbij de rol van verbinder, wegwijzer en gangmaker.

Aansturing van het Netwerk Mediawijsheid

Netwerk Mediawijsheid wordt aangestuurd door 5 toonaangevende organisaties op het gebied van mediawijsheid:

» Zie ook: Mediawijzer.net – Platform voor mediawijsheidprofessionals 
» Zie ook: Mediawijsheid.nl – De betrouwbare wegwijzer in veilig en slim gebruik van (digitale) media
» Zie ook: HoeZoMediawijs.nl – Jeugdwebsite over leuk, veilig en slim gebruik van (sociale) media