Over de campagne

Tijdens de Media Ukkie Dagen van 24 t/m 31 maart 2023 wordt aandacht gevraagd voor mediawijsheid in de opvoeding van kinderen van 0 t/m 6 jaar. We willen allemaal dat kinderen gezond opgroeien met media. Dus letten ouders en opvoeders op de juiste balans tussen mediagebruik en andere activiteiten. En tussen stilzitten en actief bezig zijn. Als professionals kunnen wij hen daarin bijstaan. Tijdens de campagne gaan we binnen die balans aan de slag met hoe kinderen media lezen, luisteren of kijken. Liggend op de bank, of juist actief? Van ver weg, of dichtbij? En lang achter elkaar of juist afgewisseld met andere activiteiten? Kortom, hoe bewegen ze mét media? De campagne geeft tijdens deze week volop inspiratie, richting en concrete tips in de zoektocht naar balans. Doe je mee?



Bekijk wat er
door het land
te doen is

 
 
Poster

Download de campagneposter

Speciaal voor de Media Ukkie Dagen zijn er gratis downloadbare materialen ontwikkeld zoals de campagneposter. Hang jij de poster alvast op? De toolkit wordt in aanloop naar de campagne meer gevuld.

Download de toolkit

Landelijk webinar

Tips voor professionals

Ieder jaar spelen bibliotheken, scholen, opvoedorganisaties en de kinderopvang een belangrijke rol tijdens de campagne. Doet jouw organisatie dit jaar ook mee?

Bekijk de tips

MediaDiamant

Aan de slag met de MediaDiamant

Veel opvoedvragen gaan over het mediagebruik van kinderen. De MediaDiamant kan daarbij helpen. Tijdens de Media Ukkie Dagen stond iedere dag een kant in de sportlight. We geven je een overzicht.

Bekijk het overzicht

Swipe, stap, sprong #MUD22

Krijg antwoord op al je vragen

Welke media zijn geschikt voor een kind? Hoe begeleid je een ukkie stap voor stap, zodat het kind sprongen maakt in de ontwikkeling? We hebben een aantal tips voor je op een rij gezet. Laat je inspireren.

Bekijk de tips

 
 

“Urgentie van mediaopvoeding nauwelijks voelbaar bij ouders van kinderen van 0 t/m 6 jaar”