Kranten, radio en televisie over het Iene Miene Media-onderzoek 2022

27 maart 2022Vrijdag tijdens de start van de Media Ukkie Dagen is het Iene Miene Media-onderzoek 2022 gepresenteerd. Verschillende landelijke kranten en andere media hebben aandacht besteed aan het onderzoek.

Een greep uit de berichten in kranten en op radio en tv

RTL Nieuws online – Schermtijd jonge kinderen veel te lang: ‘Ouders onderschatten het’

RTL Nieuws ochtendshow – Urgentie van mediaopvoeding nauwelijks voelbaar bij ouders van kinderen van 0 t/m 6 jaar

NOS Achtuurjournaal – https://www.npostart.nl/nos-journaal/25-03-2022/POW_05158634

NOS online – Onderzoekers: ouders zien niet in dat kinderen te lang naar scherm kijken

Radio 1 NOS Journaal – Ouders onvoldoende bewust van schermtijd kinderen

Radio 1 Dit is de dag – Kinderen brengen te veel tijd door achter een schermpje: hoe erg is dat?

Linda.nl – Ouders van kinderen tot en met 6 jaar onderschatten het belang van mediaopvoeding

AD.nl – Ouders zetten kleine kinderen steeds vaker voor tv of schermpje: ‘Als je je bord leeg eet, mag je op de iPad’

Ook werd er ook gesproken en geschreven over het Iene Miene Media-onderzoek en de Media Ukkie Dagen op Reformatorisch Dagblad, Radio 538, MSN, KEK Mama, Ouders.nl, nationale onderwijsgids, Marokko.nl, Hart van Nederland, Famme en nog veel meer.

Over het Iene Miene Media-onderzoek 2022

Iene Miene Media is een jaarlijks herhaald kwantitatief onderzoek naar het mediagebruik in gezinnen met jonge kinderen van 0 t/m 6 jaar. Het onderzoek wordt jaarlijks gepubliceerd bij de start van de Media Ukkie Dagen (25 maart t/m 1 april 2022).

» Bekijk alle resultaten van het Iene Miene Media-onderzoek


Praat op sociale media mee via de hashtag #MUD22

Bekijk hier een overzicht van al het nieuws rondom de Media Ukkie Dagen