Meld je aan voor de netwerksessie op 23 maart

16 maart 2022 Hoe leren kinderen van 0-6 jaar de wereld om zich heen begrijpen? En welke rol spelen media en verhalen daarin? Media kunnen helpen bij de ontwikkeling van het kind, maar deze ook actief tegenwerken. Tijdens de online netwerksessie op 23 maart gaan we in gesprek met experts en kijken we naar de kansen van media, als verrijking van de ontwikkeling van het kind.

 

Netwerksessie – ‘Verhalen beleven met ukkies: van ontwikkeling tot fantasie’

Verhalen kunnen bijdragen bij de (taal)ontwikkeling en prikkelen de fantasie en sociaal emotionele vaardigheden; mits je deze op een goede manier inzet. De sessie is gericht op professionals die werken met (ouders van) kinderen van 0-6 jaar, bijvoorbeeld in de bibliotheek, kinderopvang of het basisonderwijs. Kom je ook?

Programma

Tijdens de sessie gaat moderator Freek Zwanenberg (Bureau Jeugd & Media) in gesprek met:

  • Hoogleraar Cognitieve psychologie Sabine Hunnius, over de ontwikkeling van het kind. Hoe begrijpen ukkies de wereld om zich heen? En hoe kunnen verhalen de (taal)ontwikkeling stimuleren?
  • Peter Nikken, bijzonder hoogleraar Mediaopvoeding aan de Erasmus Universiteit, onder andere over het nieuwe Iene Miene Media-onderzoek
  • Tessa van Grafhorst, artistiek leider van Taartrovers, over de filmervaring van jonge kinderen
  • Nina Blussé, sociaal psycholoog, betrokken bij ROSE stories, vertelt over het belang van inclusieve media voor de ontwikkeling van het zelf- en wereldbeeld van het jonge kind

Muzikale intermezzo’s worden verzorgd door Barbara Breedijk.

Praktische informatie

De sessie vindt online plaats via Zoom, op 23 maart van 14.50 tot 17.00 uur. Je kan je aanmelden via het formulier op de website van Netwerk Mediawijsheid.

» Aanmelden voor de netwerksessie


Organiseert jouw organisatie tijdens de Media Ukkie Dagen een leuke activiteit? Gebruik het campagnemateriaal en meld jouw activiteit aan op de landelijke kaart.


Bekijk hier een overzicht van al het nieuws rondom de Media Ukkie Dagen en praat op sociale media mee via de hashtag #MUD22