Samenwerking met Opvoedinformatie Nederland en GroeiGids

Moeder en kind met telefoon

Voor deze editie van de Media Ukkie Dagen is een mooie samenwerking tot stand gekomen met Opvoedinformatie Nederland en de GroeiGids. De informatie van de platformen Opvoeden.nl, Mediaopvoeding.nl en de GroeiGids vormen namelijk de basis voor de antwoorden op de zeven herkenbare vragen over media en opvoeden.

Opvoedinformatie Nederland (de initiatiefnemer van Opvoeden.nl en Mediaopvoeding.nl) interviewde Floortje Jansen, relatiemanager van Netwerk Mediawijsheid, in het kader van deze samenwerking. In dit interview licht Floortje het belang van deze samenwerking toe. Zo gaat ze in op de toegevoegde waarde hiervan voor de campagneweek, het belang van betrouwbare informatie over mediaopvoeding en de zeven herkenbare vragen over media en opvoeden. 

“Om prangende vragen te beantwoorden is de samenwerking aangegaan met Opvoeden.nl, Mediaopvoeding.nl en de GroeiGids. Op basis van de veelbezochte pagina’s op hun website en de resultaten van het nieuwe Iene Miene Media-onderzoek 2020 (verschijnt 27 maart a.s.) zijn zeven herkenbare vragen en antwoorden opgesteld voor ouders en opvoeders als het gaat om opvoeden en media. Bij deze vragen staan ook tips en tools zodat ouders samen met hun kind leuk én veilig aan de slag kunnen gaan. Het thema van de campagne is dan ook: ‘Boek, site, app: samen spelen op het web’. Elke campagnedag wordt aandacht gevraagd voor een specifiek onderwerp en de opvoedvraag die daarbij hoort.”

>> lees het interview

 


Heeft jouw organisatie aanbod zoals tips, een initiatief, programma of dienst over media in de opvoeding van de allerkleinsten? Laat het ons weten via info@mediawijzer.net en haak digitaal aan op de #MUD20.

Bekijk hier een overzicht van al het nieuws rondom de Media Ukkie Dagen